
Εργαστήριο Γραφής με τον Μανώλη Τσίπο
Το εργαστήριο, αν και θα δώσει έμφαση στον θεατρικό λόγο, θα παραμένει πάντα κινούμενο μέσα στο συγκείμενο της σύγχρονης μετανεωτερικής γραφής (ποίηση, πρόζα, άλλες υβριδικές / πειραματικές συγγραφικές φόρμες). Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπίσουμε τις προσωπικές μας απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: Ποια είναι η επιθυμία μου, εμένα που γράφω; Τι θέλω να πω; Ποια είναι η ιστορία που πρέπει να γράψω; Τι γλώσσα (φόρμα) επιλέγω για να αφηγηθώ τη «δική μου» ιστορία; Ταυτόχρονα, θα επιχειρήσουμε να αναρωτηθούμε: Τι «επιθυμεί» το ίδιο το κείμενο; Τι θέλει να πει; Τι γλώσσα μιλάει για να αφηγηθεί τη «δική του» ιστορία; Μέσω μιας σειράς συγγραφικών ασκήσεων (με τελικό στόχο την παραγωγή ενός κειμένου για τον/την κάθε συμμετέχοντα/ουσα), το εργαστήριο θέλει να ενδυναμώσει το προσωπικό στυλ γραφής του/της κάθε συμμετέχοντα/ουσας, μέσω ενός διαλογικού συστήματος ανατροφοδότησης που θα χρησιμοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τελικά, ο μεγάλος πρωταγωνιστής της εργασίας μας θα είναι η ίδια η γλώσσα, ιδωμένη ως ανεξάντλητη πηγή μεταμόρφωσης και αέναο όχημα πολλαπλών νοημάτων.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους/ες που γράφουν.
Ο Μανώλης Τσίπος γεννήθηκε το 1979 στην Αθήνα. Γράφει ποίηση και πρόζα. Περιστασιακά, γράφει κριτικά κείμενα που αφορούν κυρίως στις σύγχρονες παραστατικές τέχνες, οι οποίες αποτελούν το πεδίο στο οποίο εργάζεται. Κείμενα και άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Ελβετία. Καθ’ όλη την πολυετή καλλιτεχνική και παιδαγωγική του πορεία στον χώρο των σύγχρονων παραστατικών τεχνών, έχει δημιουργήσει επαγγελματικούς δεσμούς με πολλούς ανθρώπους και ιδρύματα ως δημιουργός θεατρικών παραστάσεων, ως μέντορας με εξειδίκευση στη μέθοδο ανατροφοδότησης του DasArts, όπως επίσης και ως δραματουργός σε πληθώρα (εκπαιδευτικών ή/και καλλιτεχνικών) συγκείμενων για τις παραστατικές τέχνες, κυρίως στην Ευρώπη. Στη διδασκαλία του διατηρεί έντονο το ενδιαφέρον για υβριδικές αφηγήσεις και καλλιτεχνικές πρακτικές που εξερευνούν νέους τρόπους παραγωγής (πνευματικής και σωματικής, κυριολεκτικής και μεταφορικής) μετα-κίνησης. Έχει προσκληθεί ως λέκτορας σε μια ποικιλία καλλιτεχνικών ή/και εκπαιδευτικών πλαισίων διεθνώς και είναι Καθηγητής Δραματουργίας και Σκηνικών Τεχνών στην Ακαδημία ESAC (École Supérieure des Arts du Cirque) των Βρυξελλών.
Έναρξη: Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025
Λήξη: Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2026
Αριθμός συναντήσεων: 15
Αναλυτικά:
Οκτώβριος 2025: 2, 9, 16, 23, 20 (κάθε Πέμπτη)
Νοέμβριος 2025: 6, 13, 20 (κάθε Πέμπτη)
Δεκέμβριος 2025: 2, 11, 18 (κάθε Πέμπτη εκτός από την Τρίτη 2/12)
Ιανουάριος 2026: 8, 15, 22 (κάθε Πέμπτες)
Φεβρουάριος 2026: Πέμπτη 5 (ημέρα παρουσίασης)
Ώρα: 6-9 μ.μ.
Χώρος: Εκδοτικός Οίκος Σοκόλη, Διδότου 29, Αθήνα
Κόστος: 300 ευρώ
Συμμετέχοντες: 10
Συμμετέχοντες online: 5 (για τους εκτός Αθηνών/Ελλάδας)

Συζήτηση για το πολυπρισματικό συγγραφικό σύμπαν της Ελφρίντε Γέλινεκ
Σας περιμένουμε να πιούμε ένα κρασί!
Για κρατήσεις θέσεων, στέλνετε μήνυμα στο mari@sokolis.gr
Eλεύθερη είσοδος

Παρουσίαση του βιβλίου του Ηλία Ζερβού
Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΕΡΕΙΠΙΩΝ
Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

ΕΛΦΡΙΝΤΕ ΓΕΛΙΝΕΚ. Πολιτική και Φεμινισμός
Κυριακή, 11 Μαΐου 2025
ΔΕΒΘ

ΑΝΑΨΗΛΑΦΗΣΕΙΣ
Κοσμάς Πολίτης, Εκάτη
Ηλίας Βενέζης, Ανέκδοτα διηγήματα και ποιήματα
9 Μαΐου 2025
ΔΕΒΘ

Μια εκδήλωση στη μνήμη του Αλέξη Πολίτη
Δευτέρα, 5 Μαΐου 2025
Ρέθυμνο

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 3 ΜΗΝΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 120 ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΜΗΝΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Υπάρχει και η δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω zoom.
Για δηλώσεις συμμετοχής, στο mail: mari@sokolis.gr ή στα τηλέφωνα 2103805520 / 2103822732.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 3 ΜΗΝΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 120 ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΜΗΝΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΗΜΕΡΑ: Δευτέρα, 5μμ.-8.00μμ.
Υπάρχει και η δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω zoom.
Για δηλώσεις συμμετοχής, στο mail: mari@sokolis.gr ή στα τηλέφωνα 2103805520 / 2103822732.

Παρακολουθώντας τη διαδρομή του ελληνικού έργου στην ελληνική σκηνή εντοπίζονται οι διαφορετικές του γενεαλογίες και εξετάζονται οι ιδιαίτερες ιστορικές, πολιτιστικές, και θεατρικές συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτύσσεται και διαμορφώνεται ως ξεχωριστό είδος.
Στην παρουσίαση και την ανάλυση των σύγχρονων μονολογικών έργων διακρίνονται οι "δοκιμές" της θεατρικής γραφής, κείμενα με ξεχωριστό δραματουργικό ενδιαφέρον που αποτελούν δείγματα της σύγχρονης ραψωδικής γραφής, και "οι αφηγήσεις ζωής - μαρτυρίες της ιστορίας", που αφορούν μονολόγους στους οποίους καταγράφονται εικόνες της καθημερινότητας ή της πρόσφατης ιστορίας.
Η άμεση απεύθυνση σε συνδυασμό με την τέχνη της εξιστόρησης, βασικά δομικά στοιχεία του είδους, επαναπροσδιορίζουν τη θεατρική επικοινωνία, ενώ η επαναφορά εικόνων από τη σύγχρονη καθημερινότητα και τη συλλογική ιστορική και πολιτισμική μνήμη ανταποκρίνεται στην αναζήτηση των θεατών για μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα, μια σύγχρονη εκδοχή ενός μεταεθνικού εαυτού σε μια εποχή οικονομικής, κοινωνικής και υπαρξιακής αβεβαιότητας.